Kandidatuur Aline Moorkens

Werkgroep

Bedrijvenrelaties

Leden werkgroep

Cheyenne Keppens, Joris Lemmens, Lori Giagnacovo, Margot Huysmans, Lena Haesen, Emma Van Marcke, Beatrice Baeckelmans, Lucie De Tollenaere, Brecht Permentier, Kristine Rombauts, Charles Vertongen, Bente Wiegerinck, Arne Van Wolputte

Motivatie

Cruciaal voor de goede werking van LBK Bedrijvenrelaties is een goede samenwerking binnen het team. Teamwork is dus belangrijk, maar dit is enkel mogelijk wanneer er een goede aansturing is door de (vice-)verantwoordelijke. Vanuit de jeugdbeweging heb ik al meer dan 5 jaar ervaring met het aansturen van een team als leiding en later hoofdleiding van mijn groep en ik kijk er naar uit deze vaardigheid nog te verbeteren gedurende het volgende werkingsjaar. Naast aansturen zijn ook ondersteunen en communiceren belangrijke aspecten. Door wekelijkse meetings zal het team up to date gehouden worden en kan iedereen zijn eventuele problemen op tafel leggen zodat deze besproken kunnen worden. Buiten deze meetings, wil ik altijd een aanspreekpunt zijn voor mijn team zodat de interne werking vlot verloopt. Ik ben erg ge├źngageerd om deze plannen om te zetten in realiteit en zo een jaar lang ervaring op te doen in de vorm van communicatievaardigheden, netwerking skills en verantwoordelijkheidsgevoel.

Hoe kan jij ervoor zorgen dat LBK in de toekomst zal verbeteren?

Net zoals vorige jaren willen we als team proberen de professionalisering van LBK verder te zetten. Dit zal een betere uitstraling geven naar bedrijven toe en zal hen er sneller toe aanzetten om met ons in zee te gaan als partner. Om dit doel te bereiken willen we onder andere de naamsverandering van LBK in de kijker zetten naar de bedrijven toe om aan te tonen dat bio-ingenieurs veel diverser zijn dan enkel het landbouwaspect van de studie. LBK zal door bedrijven ook als professioneler ervaren worden als bijvoorbeeld sollicitanten van LBK uit een goede cv hebben en dergelijke. Om dit te bereiken willen we sterk inzetten op interactieve softskills-workshops. Ook op communicatie willen we inzetten door meer aandacht te besteden aan het imago dat we online uitstralen. Hiervoor willen we onder meer actiever zijn op LinkedIn omdat dit platform meer en meer door bedrijven gebruikt wordt. Maar niet alleen online willen we actie ondernemen, ook in real life willen we bedrijven en studenten met elkaar in contact brengen door onze BR Launches en de LBK Jobfair. Nu deze weer in real life zullen doorgaan is het belangrijk de studenten te motiveren om hier aanwezig te zijn want een belangrijk doel voor ons is natuurlijk zorgen voor contacten tussen studenten en bedrijven.

Hoe zie je de samenwerking met je team?

In de bedrijvenrelaties werkgroep is communicatie een sleutelwoord. Niet enkel de communicatie met bedrijven, die een groot deel van het takenpakket omvat, maar ook de interne communicatie is cruciaal. Goed communiceren onderling maakt dat alles vlot zal verlopen en dat we zo een professionele indruk kunnen geven aan onze partners. Om een probleemloze gang van zaken te verzekeren zal er een duidelijke taakverdeling opgesteld worden. Hier is het de bedoeling te bouwen op de sterktes van de verschillende teamleden. Een ander belangrijk aspect naast het professionele, is de sfeer in het team. Een goed sfeer en omgeving zullen de teamleden stimuleren en motiveren.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*