Kandidatuur Anna Innegraeve

Functie

Cursusdienstverantwoordelijke

Motivatie

Dit jaar zat ik al in de cursusdienst werkgroep en daar heb ik me enorm geamuseerd! Ik merkte wel dat ik graag meer verantwoordelijkheid wilde dragen binnen de werkgroep. Daarom besloot ik op te komen als cursusdienst verantwoordelijke. De taken van een cursusdienst verantwoordelijke spreken me erg aan: enerzijds is het heel rechtlijnig: je moet elke student de juiste boeken geven, bestellingen in orde maken en dergelijke. Maar langs de andere kant is het net een heel sociale functie: het contact met de studenten die over de vloer komen, goede relaties onderhouden met de drukker en andere leveranciers via mail en in het echt… Ik vind dat die tweezijdigheid en de inhoud van de taken heel goed bij me passen: mijn karakter is best leidinggevend, maar langs de andere kant ook net heel empathisch en hulpvaardig. Studenten moeten met een goed gevoel naar de cursusdienst kunnen komen en er zeker van zijn dat ze geholpen worden als ze een probleem hebben; daar wil ik volgend jaar heel erg graag voor instaan.

Wat is voor jou de bestaansreden van LBK?

LBK is de Kring voor alle Leuvense Bio-ingenieurs; dat wil dus zeggen dat de kring er ook vóór iedereen moet zijn. LBK is een kring waar studenten terechtkunnen met al hun vragen en zorgen, maar ook voor ontspanning! Ook is de kring verantwoordelijk voor een goede connectie tussen studenten en faculteit en moet er een oogje in het zeil worden gehouden op vlak van onderwijs – iets wat allebei heel erg belangrijk is. Verder moet LBK ervoor zorgen dat studenten heel veel mooie herinneringen en vrienden overhouden aan hun studies.

Waar moet LBK over 5 jaar staan? En welke dingen moeten verbeterd worden om daar te geraken?

LBK moet een open kring zijn waar alle studenten bio-ingenieur terecht kunnen en op elk moment kunnen rekenen op een luisterend oor. Daarom willen we dit jaar graag inzetten op mentale gezondheid, met eventueel een enquête die op elk moment beschikbaar is voor de studenten. Op die manier kunnen ze in contact komen met een LBK-lid, dat hen eventueel de juiste weg kan wijzen naar ondersteuning die aangeboden wordt door KU Leuven. Verder moet LBK ook een toonbeeld worden van hoe een kring duurzaam kan opereren. Dat kan door op een milieubewuste manier activiteiten te organiseren: zorgen voor minimale voedselverspilling, herbruikbare materialen… Zelfs activiteiten kunnen gericht zijn op duurzaamheid en milieuvriendelijkheid; iets wat binnen onze kring prioritair zou moeten zijn. Over 5 jaar moet de Gnorgl ook een bekend fenomeen zijn onder de bio-ingenieurs, maar ook onder de studenten van andere kringen. Niet alleen een goede relatie met de studenten is belangrijk, ook de buurt rondom de Gnorgl moet te vriend gehouden worden.

Welke rol speelt jouw gekozen functie binnen LBK?

De cursusdienst is zeer belangrijk: elke bio-ingenieur heeft boeken nodig, dus (bijna) elke bio-ingenieur komt wel eens langs. Het is dus essentieel dat de dienstverlening optimaal is: duidelijke communicatie, duidelijke website, duidelijk betaalsysteem… Als cursusdienst verantwoordelijke ben ik ook de schakel tussen de kring en de drukkers en uitgeverij Acco: het is dus essentieel dat de communicatie en de betalingen vlot verlopen. Bovendien sta ik dan ook in contact met de proffen die hun cursussen doorgeven; ook hier is het belangrijk dat de verstandhouding steeds goed blijft.

Welke zaken binnen jouw functie kunnen verbeterd worden? Op welke zaken binnen deze functie zou jij je volgend jaar willen focussen?

Graag zou ik zorgen voor een goed betaalsysteem, zodat er minder mensen het foute bedrag betalen. Dat kan door mensen ter plaatse te laten betalen, maar dat kan eventueel ook door een aanpassing binnen de website; hiervoor zou een samenwerking met ICT nodig zijn. Ik zou me verder ook graag focussen op veiligheid voor corona (moest dit nog steeds prominent aanwezig zijn volgend jaar) en zorgen voor minder wachttijden door de tijdssloten te blijven gebruiken. Beide zaken moeten niet per se verbeterd worden, maar wel verdergezet.

Waarom ben jij de geschikte persoon voor deze functie? En waarom zou jij geschikt zijn als lid van het dagelijks bestuur?

Ik ben nauwgezet, plichtsgetrouw en kan goed functioneren onder druk. Ik kan een team goed leiden, maar ben langs de andere kant ook een teamspeler. Ik houd sterk rekening met anderen, maar ben niet bang om mijn eigen mening op een respectvolle manier over te brengen. Ook heb ik al heel wat ervaring binnen de cursusdienst, maar ook in het magazijnwerk in een uitgeverij (boeken dus!). In het middelbaar heb ik ook verschillende jaren in het leerlingenparlement gezeten; ik heb dus weet van organisatie en vergaderingen.

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*