STEM Teacher – Changemaker – Teach for Belgium

We zijn op zoek naar een toegewijde toekomstige leraar om onze 8e lichting van Teach for Belgium leerkrachten te vervoegen om ongelijkheid in het onderwijs te bestrijden.
Je gaat voltijds aan de slag als leerkracht wetenschappen of wiskunde in een school met een laag sociaal-economisch profiel. Om de kans van studenten op een betere toekomst te vergroten, is het van fundamenteel belang om hen kennis en begeleiding te bieden en hen tegelijkertijd te helpen hun persoonlijkheid en vaardigheden te ontwikkelen. De ideale kandidaat is gepassioneerd in zijn vakgebied en zal in staat zijn om leerlingen te bereiken en een relatie van wederzijds vertrouwen te creëren.
Via het leiderschapsontwikkelingsprogramma van Teach for Belgium leer je hoe je een impact kan hebben in jouw klas, school, gemeenschap en bredere omgeving. Je ontwikkelt tijdens het programma verschillende vaardigheden en inzichten die je na verloop van 2 jaar helpen om een wel overwogen keuze te maken over de richting van jouw toekomstige loopbaan als Teach for Belgium alumnus.

Vaardigheden en specificaties
• Een bachelor of masterdiploma met een focus op kennis van wiskunde en/of wetenschappen. Bekijk hier een lijst met de beoogde diploma’s. (Een pedagogisch bekwaamheidsbewijs (PBB) is niet vereist.)
• Uitstekende interpersoonlijke -en communicatievaardigheden.
• Goed georganiseerd en betrokken zijn.
• Creatief en energiek.
• Sterke morale waarden en veerkrachtig.

Opportuniteiten
• Werkzekerheid: tekort aan leerkrachten wetenschappen en/of wiskunde + Teach for Belgium zoekt een school voor jou om les te geven.
• Vakantie op basis van het schooljaar
• Je ontwikkelt jouw soft skills die zeer gewaardeerd worden in de privésector (spreken voor een groep, teamwork, projectbeheer, een groep leiden, …)
• Gemiddeld 2.859,34 euro brutoloon het eerste jaar. Meer info hier.
• Uitdagende, zinvolle en unieke levenservaring

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*